Ikke megen forberedelse næste år. Jeg vil bede KL og politikere bag reformen, der læser dette, og især Christine Antorini, svare mig på, hvordan det skal hænge sammen.
Til forståelse af skemaet kan jeg oplyse, at
- alle lærerne møder kl. 7.45;
- jeg har aldersreduktion, der er lagt ind med 1 time 22,5 minutter mandag og 3 timer fredag;
- omfanget af 'andre opgaver' er baseret på eksisterende omfang. Der er tale om et gennemsnit. I nogle uger vil 'andre opgaver' tage længere tid og dermed reducere forberedelsestiden tilsvarende;
- ad hoc-møder, planlægning af understøttende undervisning m.v. vil reducere forberedelsestiden yderligere;
- der ikke er taget højde for en årspulje på 45 vikartimer, der skal læses oveni den anførte undervisningstid.
Helt konkret spørgsmål:
Med de klasser og fag, jeg har, vil det tage ca. 4 uger at skrive mine elevplaner, hvis jeg bruger 5 minutter på hver enkel. Hvis jeg påbegynder dette arbejde 1 måned før, de skal udleveres, vil det således lægge beslag på al min forberedelsestid i denne periode. Kommentar?
Jeg har flere spørgsmål, men lad mig starte her.
Skema for 2014/15
Vi har lavet en ny flot platform. Desværre kunne vi ikke flytte de gamle profiler, så hvis du vil kommentere en artikel, skal du oprette en profil. Og er du ny i debatten – så velkommen til. Tjek eventuelt vores retningslinjer for debatten.
Tak fordi du deltager.